Proč neklikat na clickbaits

Pojďme si nejdříve v klidu říci, co to vlastně clickbaits jsou a proč je dobré se jim vyhýbat. Z jednoduchého a doslovného českého překladu vyplyne, že click se rovná nějaké kliknutí myší a bait je past, nástraha, léčka. Každý si tedy spojí tyto dvě slova dohromady, aby nám dala ten kýžený význam. Jedná se tedy o klikačky, klikací léčky, které jsou nastraženy všude po internetu. Je jich spousta, odvádí pozornost a dělají nám z toho všeho zbytečný chaos. Jen si vezměte, kolik procent ze stránky zabírají reklamy na nejrůznější bezduché články a texty? Více než půlka stránky!
kovová past

Co je jejich obsahem

Většinou se jedná o nějaký zdánlivě zajímavý článek se zajímavým nadpisem a se zajímavým obrázkem. Nejčastěji jsou to titulky jako: „Český kluk, který se stal milionářem díky jednoduchému triku!“ a u toho je mladý hoch s penězi a v drahém oblečení. Stačí jenom kliknout a poznat to tajemství. Nebo to je také: „Naučil se těchto pár triků a ženy ho nikdy neodmítly!“ nebo se také často používá: „rostlina, která vyléčí rakovinu! Doktoři nechtějí, abyste to věděli!“. Všechno je to jeden velký mišmaš. A hlavně to jsou kecy v kleci a nejrůznější hlouposti. Pokud kliknete třeba na tu rostlinu, co léčí rakovinu, pravděpodobně se dozvíte, že byste měli jíst třeba jablka, protože jablka nemají rakovinu, že jo (logiku a smysl nehledejte, není).
ukazatel myši

Proč tedy vznikají?

Je to jednoduché. Vy kliknete na článek a někde v systému daleko na druhém světadílu se rozsvítí světélko. Většinou jsou články rozděleny do stránek, to znamená – abyste se dostali na konec, musíte se proklikat skrze stránky. A na každé nové stránce čeká hned několik reklam, které sice ihned odkliknete a zavřete jejich okno, budete se přes toto muset dostat ještě tak desetkrát. Za každé kliknutí se někomu někde přičte 0,02 halířů. Sice to není moc, ale pokud je takových hloupých lidí miliarda, tak máte pěkný balík, ani nemrknete.

Proč neklikat na clickbaits

Ohodnoťte příspěvek