Jak se po dlouhé době dostat do formy

Zima už je pomalu u konce svého kralování a je na čase trochu začít pracovat na tom, abychom se začátkem jara měli dostatek energie a byli jsme dostatečně připravení na jarně letní sezonu.  Pusťte se do toho a půl je hotovo.

malina a borůvka

Detox

Detox organismu je jedním z prvních kroků, který byste měli podniknout. Na detoxikační kůry najdete spoustu návodů, ale ne všechny jsou zrovna vhodné. Detoxikace organismu by měla probíhat bez stresu a bez hladovění. Můžete vysadit třeba z jídelníčku maso a celkově živočišné produkty. Zařaďte do jídelníčku více zeleniny a ovoce, omezte cukr a vydržte aspoň týden, než se zase začnete stravovat dle běžného režimu. Detox je pro tělo důležitý, detoxikace organismu totiž tělo nastartuje a doplní vám energii.
plátky citronu

Začněte se hýbat

Pohyb je jednou z nejdůležitějších věcí, abyste se po zimě vzpamatovali. Pohyb na čerstvém vzduchu je blahodárný a opravdu vás povzbudí. Pokud je velká zima i tak se pravidelně vypravte na pořádnou vycházku do přírody. Při pohybu se vyplavují endorfiny a ty mají blahodárný vliv i na pleť, náladu a v neposlední řadě i na fyzičku. Jakmile se venku rozjaří, můžete začít pomalu zase provozovat sporty, které praktikujete přes letní sezonu. Kolo či in-liny jsou ideální pro postupné získání fyzičky.
procházka sněhem

Doplňte vitamíny

Vitamíny jsou důležité a v zimě jich máme docela často nedostatek. Vitamíny můžete doplnit jak přírodně, jezením čerstvého ovoce, čerstvé zeleniny nebo třeba kyselého zelí, kvašených okurek. Pokud i tak nemáte dostatek čerstvého ovoce a zeleniny, doplňte vitamíny za pomoci medikamentů z lékárny. Připravit si také můžete domácí vitamínovou bombu, která vám může nahradit svačinu.

Do mixéru dejte čtvrtinu celeru, jedno větší jablko, trochu jablečného džusu nebo vodu. Vše do hladka rozmixujte a vypijte. Do nápoje si můžete přidat třeba trochu jogurtu, zázvoru, zakysané smetany nebo třeba kefíru.

Jak se po dlouhé době dostat do formy

5 (100%)1